woensdag 4 augustus 2010

Pakket van eisen

We zaten met de familie in de auto naar Italië. Het was een lange reis en ik had niets te doen. Ik heb het schetsblok van mijn zusje erbij gepakt en ben eens rustig een pakket van eisen gaan schrijven.


  1. Je moet ten alle tijden weten waar je op dat moment in het lichaam bevindt en hoelang dit proces duurt
  2. Elk stadium heeft minstens 1 en maximaal 3 mini-levels
  3. Het moet de kinderen duidelijk worden dat de spijsvertering zich in het donker afspeelt (met bijvoorbeeld een lichtknopje)
  4. In elk stadium moet de kinderen in ieder geval worden geleerd waar het zich in het lichaam bevind en welke functie dit orgaan heeft.
  5. Er moet een reden zijn dat de kinderen het spel opnieuw willen spelen
  6. Er mogen niet twee dezelfde mini-games zich in een ander stadium bevinden
  7. Er mag niet te veel tekst in beeld komen; als dit wel het geval is dan mag er geen mogelijkheid zijn dat dit wordt overgeslagen. (Er moet zelfs worden voorgelezen)
  8. Kinderen moeten kunnen bewijzen dat ze het spel hebben uitgespeeld door middel van een diploma
  9. Het spel moet op alle soorten en maten computers worden gespeeld
  10. Het spel mag niet snelle acties van de muis bevatten in verband met laptops
Dit is wat ik in de auto heb verzonnen. Ik weet nog niet of het genoeg eisen zijn, of ze allemaal even redelijk zijn en of ik ze allemaal kan uitvoeren. Dit moet ik met mijn begeleider bespreken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten