woensdag 18 augustus 2010

Pyramid Panic

3 sbu

Ik heb om te oefenen een tutorial gemaakt uit het officiële gamemaker-boek. The Gamemaker's apprentice. Ik ben natuurlijk eerst bij het laatste hoofdstuk begonnen omdat ik vond dat ik de rest wel kon. 


Ik had verwacht dat ik er wel glansrijk doorheen kwam maar dat viel soms nogal tegen, als je bijvoorbeeld alleen maar een ; of een ! vergeet is je hele script mislukt. De scripts waren ook erg moeilijk en ik zou het niet alleen hebben kunnen verzinnen. Zoals deze over het gedrag van een mummy die een klein beetje AI bezit. Verder had ik moeite met verwijzingen uit vorige hoofdstukken omdat ik deze niet heb gedaan.



Ik heb vooral geleerd om meer te schrijven met GML (Gamemakerlanguage). Dat is de programmeertaal in Gamemaker.  Ik weet niet of ik alle nieuw geleerde technieken kan toepassen maar ik kan zeker het gebruik van variabelen gebruiken. Ook dit prachtige scriptje om de plaatjes de goede kant op te laten wijzen. 




Ik heb mijn eindresultaat op mijn Yoyogames account gezet. Als je wilt weten hoe mijn game uiteindelijk geworden is. Om het te spelen moet je wel de gamemakersoftware bezitten en weten waar het knopje Play zit. ^.^ Klik Hier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten