maandag 6 september 2010

Minigames Ideeën

2 sbu
Ik heb in mijn schetsboek wat ideeën voor minigames gemaakt.


Slokdarm Glijbaan

Leerdoel: Dat de peristaltische beweging in de slokdarm constant is. Dat de bewegingen automatisch gaan en dat je ze niet kan stoppen. Je leert dat de slokdarm zorgt voor vervoer. 
Moeilijkheidsgraad: 4/5 Er wordt diepte gecrëerd als ik goed kijk naar de tutorial van yoyogames.com is er misschien uit te komen. 

Uitleg: Je bent de hoofdrol spelen en je gaat Headfirst door de slokdarm naar beneden richting de maag. Onderweg kom je bonuspunten tegen die je moet oprapen. Je gebruikt de pijltjes om langs de rand te bewegen en de punten op te rapen.


Voorbeeld: De game die ik als voorbeeld wil nemen zijn de Flinstone Bobslee. Omdat er daar objecten naar je toe komen en bonuspunten moet rapen en je niet kan stoppen.
Extra: Het spel kan je niet verliezen. Je wint altijd. Ik kan geen obstakels erin zetten net als het Flinstone spel. Wat ik wel kan doen is dat je ander voedsel inhaalt maar dat is onrealistisch


Darmvlokken timing
Leerdoel: Het voedsel gaat wordt opgenomen door de vlokken en gaat de bloedstroom in.
Moeilijkheidsgraad: 3/5 Het is vrij moeilijk maar ik heb het voor de proef al geprogrammeerd dus het moeilijke is eraf! Het is nu een kwestie van verdubbelen en debuggen
Uitleg: Er zijn verschillende vlokken waar duidelijk op is aangegeven welke toets ze voorstellen. Als het voedsel de vlok raakt moet je op de bijbehorende toets drukken anders gaat het voedsel verloren en gaan er punten vanaf. Hoe langer het spel duurt hoe moeilijker het is om alle stukjes voedsel op te kunnen vangen. 
                  Voorbeeld: Er zijn vele voorbeelden en het meest bekend is toch wel Guitar Hero maar het voorbeeld dat ik hier geef ,namelijk Boboli Dansen, klopt het meest met wat ik wil omdat ze steeds sneller komen en omdat dit verticaal is en de meeste voorbeelden zijn op de maat van de muziek maar die van mij niet.
Extra: Ik moet nog wel even kijken hoe ik de objecten steeds sneller laat bewegen en of het wel de goede educatieve waarde heeft.

Darmvlokken grot
Leerdoel: Je leert dat er over de hele darmen darmvlokken zijn verspreid en dat de darmen zeer geplooid zijn.

Moeilijkheidsgraad: 1/5 Het is een van de eerste dingen die je leert programmeren en je hebt het in een kwartiertje af.
Uitleg: Je gaat met een constante snelheid naar de rechterkant van het scherm. De bedoeling is dat je niet tegen de randen aankomt. Als je dat wel doet moet je overnieuw beginnen. Het parcours wordt steeds lastiger want de doorgangen worden nauwer en je snelheid hoger.
Voorbeeld: Het voorbeeld dat ik heb genomen is Cave Copter. Het algehele idee is het zelfde. Maar met mijn game bestuur je je hoofdrolspeler met de pijltoetsen en val je niet automatisch  naar beneden.
Extra: Hoewel het spel super leuk is twijfel ik aan de educatieve waarde...

Delen
Leerdoel: Wat je hier leert is dat in de mond het eten in stukjes wordt gehakt
Moeilijkheidsgraad: 1/5 Ik heb het al uitgeprobeerd en het is erg makkelijk. Wat ik wel nog wil leren is dat de allerkleinste brokjes niet verdwijnen maar in het keelgat gaan.
Uitleg: De bedoeling is dat je in een bepaalde tijd  alle brokken eten in stukjes hebt gehakt zodat ze door de keel kunnen. Je deelt een blokje door tweëen door erop te klikken. 
Voorbeeld: Ik had een beetje moeite om een voorbeeld te vinden maar ik weet welk spel er in mijn achterhoofd zweefde bij dit spel namelijk Bubble Trouble. Het verschil is dat je hier de ballen met pijlen in tweeen hakt maar met mijn spijl met behulp van je muis. Verder hebben de ballen in het gekozen spel zwaartekracht en in mijn spel zweven ze door de ruimte.
Extra: Ik wil er op een of andere manier in verwerken dat er duidelijk wordt dat met het delen de oppervlakte van het eten groter wordt.


Ik heb nog veel meer ideeën maar hier zal ik het even bij laten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten