dinsdag 21 september 2010

PWS voorlichting

1 sbu

Toevallig hadden we vandaag ook voorlichting over het maken van een PWS door meneer Rasing en de mediathecaresse.

We hebben geleerd:

  • Dat het heel belangrijk is om je bronnen te checken voordat je ze verwerkt.
  • Dat je kwalitatief en kwantitatief onderzoek hebt en dat de eerste te snel naar subjectief neigt
  • Dat je op google een functie hebt dat een woordweb creëert 
  • Dat er een moment komt dat je genoeg hebt verzameld en over moet gaan op het verwerken van je proces, en dat dit moment moeilijk te bepalen is omdat je verder wilt met je onderzoek
  • Dat je van tevoren een lijst moet opstellen met benodigdheden
  • Dat het heel belangrijk is voor je begeleider dat je altijd weet wat je aan het doen bent (gelukkig houd ik een blog bij!)
  • Dat je ,als je je vraag goed stelt, altijd een antwoord kan vinden in de bibliotheek
  • Dat je er rekening mee moet houden dat mensen je niet willen/kunnen helpen (al dacht ik dat dit meer te maken had met een maatschappelijk probleem)
  • Dat een onderzoek, een onderzoek is als iemand anders je proef kan herhalen en dezelfde resultaten krijgt (al denk ik dat, dat heel moeilijk wordt in mijn geval)
  • Dat je een hypothese moet hebben die je later bij kan stellen
  • Dat je alles op tijd moet inleveren omdat je anders punten aftrek krijgt!
En nog heel wat meer maar ik denk dat dit het belangrijkst is voor nu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten