dinsdag 21 september 2010

Voortgangsgesprekje

0.5 sbu

Na wat puzzelen heb ik eindelijk een gesprekje gehad met mijn begeleider. Ik had van tevoren opgeschreven wat ik wilde vertellen en vragen en de feedback was super positief, wat me weer goede zin geeft om weer verder te gaan.

We hebben de onderzoeksvraag aangescherpt tot:

Kan mijn/de game een theoretische biologieles vervangen?


De deelvragen zijn nu niet meer zo ingewikkeld en worden waarschijnlijk iets van:
Welke muziek is er nodig voor de game?
Welke plaatjes zijn er nodig voor de game?
Wat vinden de kinderen van de game?

Verder heb ik mijn ideeën voorgelegd en die zijn heel positief ontvangen. Ik had alvast een deel van een storyboard gemaakt, maar deze laat ik pas zien op mijn blog als ik die helemaal tip top in orde heb. Maar het kwam in principe neer op deze Horrible Histories game

Ik liep vast omdat er een doel nodig was om de game te spelen. Met wat brainstormen kwam meneer van der Velden met een heel leuk idee: Om door te gaan naar het volgende level moet je de benodigdheden verzamelen om in het volgende level te komen. Als je naar de maag wilt moet je bijvoorbeeld een boot hebben om te kunnen blijven varen in het maagzuur en een paraplu die je beschermt tegen de naar beneden vallende voedselbrij en maagzuur. Als je bijvoorbeeld naar de dunne darm wilt moet je een duikset vinden omdat het in de dunne darm erg vochtig is en flippers om je voort te bewegen etc. Met deze ideeën kan ik weer helemaal verder.

Verder hebben we het pakket van eisen bekeken en dat ziet er goed uit. Het pakket van eisen staat hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten