Posts tonen met het label belangrijk. Alle posts tonen
Posts tonen met het label belangrijk. Alle posts tonen

donderdag 10 maart 2011

Speel het spel!


Speel het spel door op het plaatje te klikken.
Wachtwoord = gymnasium

De muziek is van Two steps from Hell.

dinsdag 18 januari 2011

Les geven --{Theoretisch}--

1 sbu

Vandaag heb ik mijn theoretische les gegeven met de powerpoint die ik gister heb gemaakt.
Ik vond het heel spannend en het was heel anders dan de vorige keer. De kinderen waren opvallend lief en oplettend. Er werd weinig gekletst en ik werd heel serieus genomen. (Wat ik totaal niet verwachtte) Ik heb mijn verhaal kunnen doen zonder te veel te stotteren. Ik denk dat ik toch iets te snel praatte maar ik dacht de hele tijd: ga ik niet te langzaam?  De kinderen hebben de toets heel serieus ingevuld. Het was doodstil en er werd niet overlegd. Aan het einde van de toets merkte ik op dat er veel rumoer was omdat de meeste mensen klaar waren. We hebben rustig gewacht tot iedereen klaar was en hebben het klassikaal besproken. De leerlingen hebben hun blad met hun buurman verwisseld en elkaar nagekeken. Ik heb de mensen de beurt gegeven om het antwoord te geven(Wat heel moeilijk is om objectief te doen). Toen de cijfers toch wel erg hoog lagen begonnen kinderen te vragen of dit cijfer kon meetellen voor hun cijfer lijst. Na een half uurtje heb ik iedereen vriendelijk bedankt en was de les afgelopen.

Conclusie:
Deze toets is beter gemaakt dan de game klas met een gemiddelde van:
9,3103448 ofwel 9,3
De leerlingen waren wel duidelijk teleurgesteld dat ze geen game mochten spelen. Weet niet zo goed wat voor een conclusie ik hieruit moet trekken. Het cijfer kan door heel veel verschillende dingen beïnvloed zijn en dit cijfer is niet de enige factor waaruit ik mijn eindconclusie kan trekken.

vrijdag 14 januari 2011

Les geven --{Game}--

1 sbu

Vandaag heb ik een les gegeven in 1G met mijn game.

Ik was al om 7.30 uur op school. Ik had er heel veel zin in maar vond het toch wel spannend. Ik ben nog nooit zo vroeg op school geweest en alle gangen waren leeg wat heel absurd was. Ik was zo vroeg op school omdat ik Mevrouw Kobussen niet had gesproken gister en ik bang was dat er misschien misverstanden zouden ontstaan. Als ik zo vroeg was kwam ik haar misschien tegen en konden we nog dingen bespreken. Achteraf bleek dit helemaal niet nodig te zijn. Het lokaal F1 ging open en ik ben alvast aan de slag gegaan met het opschrijven van de website en mijn naam etc.

Toen de kinderen aankwamen heeft mevoruw Kobussen tegen de kinderen gezegd dat ze een laptop moesten pakken (Ik wist al dat ze de laptops had gereserveerd dus daar hoefde ik me geen zorgen meer over te maken). De kinderen waren heel benieuwd wat er ging gebeuren maar kwamen naar mij toe alsof ik een echte lerares was met meldingen zoals: 'Mijn vriendinnen komen straks te laat omdat hun fiets is gestolen', 'Ik ben mijn boeken vergeten is dat erg?' en 'Wat gaan we doen vandaag?' . De les werd ingeleid door mevrouw Kobussen en toen mocht ik het overnemen. Ik heb verteld wat een profielwerkstuk is en dat we vandaag een computerspel zouden spelen dat ik zelf heb gemaakt. Dat bracht al veel goed rumoer. Er waren computers die moeite hadden met het opstarten van het spel maar de kinderen hadden geen problemen om samen een laptop te delen.
Ik vond het heel leuk om te zien dat de kinderen met elkaar gingen overleggen en ,als ze er niet uitkwamen, vertelden waar de minigames verstopt zaten. Er waren heel wat kinderen die erachter waren gekomen dat de ogen de muis volgden en lieten het poppetje scheel kijken. Wat duidelijk te zien was in het verschil in tempo. Er waren mensen die niet uit de minigames kwamen of ze niet konden vinden. Al vrij snel zaten een aantal kinderen al in de dunne darm terwijl andere nog maar bij de mond waren. Ik had hierop gerekend en had een wachtwoord ingesteld. Wat ik ook leuk vond om te zien is dat de kinderen de minigames vaak echt leuk vonden en het niet erg vonden om de minigame overnieuw te doen als ze de minigame net niet hadden gehaald. Verder waren er ook kinderen die hoewel de uitgang al was weergegeven dat de leerlingen toch even bleven hangen om alle feitjes te verzamelen.

conclusie:
De toets is heel goed gemaakt. Dit kan zijn omdat de toets niet zo moeilijk was of omdat ze echt iets hebben geleerd. Dat kunnen we zien na de volgende les. Het gemiddelde van deze klas is:
8,884615385 ofwel 8,9
Er zijn geen cijfers onder de 7 gehaald. De laatste vraag van de toets was:
Denk je zelf dat je iets geleerd hebt van deze toets?
Hierop heeft 100 procent JA geantwoord!
Een aantal leerlingen hebben ook de enquête ingevuld en reacties hieruit zijn:

Het is heel grappig, maar je leert er ook iets van


Ik weet nu meer over mijn lichaam


De minigames waren te makkelijk


De minigames waren te moeilijk


Ik vond het leuk, het duurde niet lang om te spelen dus bleef het leuk

Dit is leuker dan de gewone biologieles

Fantastisch gemaakt!

Ik wil ook nog een spel in een ander deel van het lichaam

Ik ben nu heel benieuwd wat de resultaten zijn van de andere klas!

donderdag 6 januari 2011

Datum Lesgeven verplaatst

Ik ben er gister achtergekomen dat de lessen die ik mis als ik vrijdag het eerste en derde uur mis: latijn en tekenen zijn. Maar als ik tekenen mis moet ik heel officieel verlof vragen via de examencoördinator omdat ik bezig ben met mijn centraal praktisch examen tekenen. Als ik zo'n uur mis is het alsof ik een examenuur mis.
Ik heb dit voorgelegd aan mijn begeleider en mevrouw Kobussen en we hebben besloten de les op het derde uur te verzetten. De data zijn nu:

Vrijdag 14 januari 1ste uur klas 1G
Dinsdag 18 januari 2de uur klas 1F

woensdag 5 januari 2011

Verplaatste Deadline

Er is vandaag een melding gekomen dat de UITERSTE Deadline is een week verplaatst. De deadline is nu:

4 februari

De deadline is verplaatst omdat deze eerst midden in de schoolexamenweek valt en omdat er een aantal mensen zijn die de neiging hebben om zichzelf vrij te geven in de week van de inleverdatum kan dat nogal nadelig uitvallen...

woensdag 15 december 2010

Beoordeling 2

Mijn onderzoeksvraag is: Kan het computerspel een theoretische biologieles over de spijsvertering vervangen? Ik ben van plan dit te onderzoeken door een les te gaan geven in twee eerste klassen. Ik ga in de ene klas een klassikale les geven van een kwartier en ze vervolgens een toets geven. De les zal een soort presentatie zijn met een powerpoint en er wordt geschreven op het bord. Het belangrijkst is dat de leerlingen zich zo gedragen als ze in een normale les zouden doen en dat ze een beperkte voorkennis hebben van het onderwerp. In de andere klas zal ik de kinderen alleen vertellen hoe ze de game kunnen spelen en dat ze de game moeten spelen hier zal geen powerpoint of lang luisteren voor de kinderen aan te pas komen. Ook deze leerlingen moeten beperkte voorkennis van het onderwerp hebben. Nadat de leerlingen in staat zijn te laten zien dat ze de game hebben uitgespeeld laat ik ze dezelfde toets doen als de leerlingen van de klassikale les maken. Vervolgens kan ik de resultaten vergelijken. Ik kan niet bewijzen dat de leerlingen beter leren van de ene of de andere methode maar ik kan wel laten zien dat er een verschil of een overeenkomst in niveau is. Ik denk dat voor een geslaagd onderzoek de resultaten op hetzelfde niveau moeten liggen. Natuurlijk kan ik aan de leerlingen zelf vragen of ze wat geleerd hebben. Er is natuurlijk niet altijd te checken of ze de waarheid spreken. Maar wel handig voor vergelijking.
Ik wil nog een keer benadrukken dat het meten van maar twee klassen geen betrouwbare metingen kan geven. Er zijn heel veel factoren die de meetgegevens beïnvloeden. De leerlingen kunnen hun dag niet hebben. De leerlingen worden afgeleid. De leerlingen verdenken van te voren dat ze een toets krijgen en gaan extra veel opletten. De leerlingen hebben ooit een spreekbeurt gedaan over dit onderwerp. De leerlingen zijn op de hoogt van mijn onderzoek. enzovoort. Het zijn gewoon te veel factoren om op te noemen. Een labsituatie zal ik nooit kunnen bereiken.
Voor het geven van de lessen heb ik voor iedere leerling een laptop nodig. Ik kan de game ook zo programmeren dat je de game met twee personen kan spelen maar dat zal geen hoge prioriteit hebben aangezien bij ons op school genoeg laptops zijn voor de leerlingen. Verder heb ik voor alle leerlingen een toets op papier nodig die ze kunnen maken. Het is de bedoeling dat de leerlingen deze toets alleen maken maar het zou geen ramp zijn als ze samen deden. Bij de laatste optie heb ik alleen minder meetresultaten.
Maar om de leerlingen een game te laten spelen moet ik eerst de game maken. Ik houd nauwgezet bij welke informatie ik in de game stop zodat ik de leerlingen dezelfde informatie in de klassikale les kan geven.
Voor het maken van de game heb ik zelf een computer nodig. Verder heb ik altijd een USBstick met mijn documenten bij me. Op de computer heb ik Photoshop staan om de plaatjes te maken en Gamemaker om de game te maken. De plaatjes die ik eerst schets maak ik  in potlood en vervolgens trek ik deze over met oost Indische inkt. Ik scan ze in met de scanner om ze vervolgens verder op de computer te bewerken.
Het maken van de game kost vrij veel tijd in het begin en het lijkt alsof het niet opschiet. Maar in het maken van een game verschijnen de obstakels in de eerste fasen. De volgende fasen zijn vooral kopiëren van de vorige. 
Voor het maken van een game maak ik gebruik van een paar belangrijke bronnen.
·         wiki.yoyogames.com Dit is een speciale wikipedia speciaal gemaakt voor gamemaker. Hier heb ik mijn informatie binnen handbereik. Ik zal me hier begeven als ik bijvoorbeeld niet weet welke variabele ik nodig heb in draw_set_color() en als ik wil weten of de actieblokken ook een GameMakerLanguage (GML) variant hebben zoals instance_destroy()
·         gmc.yoyogames.com Dit is een forum met een verzameling van allemaal super fanatieke gamemakers. Als ik al weet hoe iets eruit gaat zien maar ik weet niet hoe ik dat moet programmeren dan ga ik naar dit forum. Vaak is mijn vraag al een keer gesteld en kan ik kijken wat er geantwoord is. Maar als ik zelf een vraag stel is deze binnen twee uur beantwoord en afgesloten. Veel mensen denken dat dit kopieren is maar daar ben ik het niet mee eens. Er is een zekere handigheid nodig voor het omzetten van de gegeven code naar een code die jij nodig hebt. Bijvoorbeeld.
if (pos<string_length(text)) {pos+=1/steps_between_each_character}
draw_text(x,y,string_copy(text,
1,pos))
Naar
if text=1
{draw_set_color(c_white)
draw_set_font(font0)
if (pos
draw_text(x,y,string_copy("hallo",1,pos))}

Zoals ik in de planning heb aangegeven ben ik van plan deze twee lessen te geven op vrijdag 14 januari. Dat betekend dat ik in de vakantie hard kan werken aan mijn game en hem in de eerste weken van het jaar kan laten testen door andere mensen. Mijn vrienden staan te springen om het spel een keer uit te proberen en het helpt vaak bij het afstellen van het niveau en het verwijderen van spellingsfouten.
De bronnen die ik heb gebruikt voor het verzamelen van de theorie zijn niet allemaal even betrouwbaar. Persoonlijk heb ik weinig vertrouwen in mijn bron: Meijers, Hein (2009) Encyclopedie van nutteloze feiten: Deze 1111 dingen wilt u echt niet weten. Amsterdam: Contact. Maar het geeft wel een leuke afwisseling van mijn leerzame feitjes en brengt alles wat luchtiger. Maar ik zou zeker niet alle feiten durven gebruiken. Mijn andere bronnen zijn vooral kinderboeken of boeken gericht aan de doelgroep. Zo ben ik erachter gekomen welk niveau redelijk is en dat de kinderen niet zitten te wachten op het actieve transport van suikers en vetzuren door de wanden van de microvillii van de darmplooien.

maandag 13 december 2010

Afspraak Lesgeven

Meneer van der Velden heeft me aangeraden om sneller contact te zoeken met mevrouw Kobussen voor een les in de eerste klas.

Ik heb haar vandaag benaderd en ze was erg behulpzaam. Ze heeft mijn blog gevolgd en stelde zonder problemen niet één maar twee eerste klassen beschikbaar. Ze stelt voor als "controlegroep" (voor zover er een controle groep kan zijn) een normale klassikale les te geven (met powerpoint). En aan de andere groep een les te geven met de game. Ik geef de lessen zonder van te voren te melden dat er een toets komt.Uiteindelijk vergelijk ik de resultaten en volgens de hypothese liggen de resultaten bij elkaar in de buurt of die van de game zelfs hoger.

De datum volgens de planner wordt (Deze datum is goedgekeurd)
14 januari 1ste en 3de uur
Deze datum is ideaal omdat ik dan een week (eigenlijk 2) heb na de vakantie om de game af te ronden de les te schrijven en te debuggen. En na de les twee weken heb om mijn HELE PWS af te maken

maandag 6 december 2010

Sinterklaas

O, kom er eens kijken wat ik in mijn schoentje vind,
Alles gekregen van die beste Sint.


Jaja. Sinterklaas is dit jaar mijn huisje zeker niet voorbij gegaan en kwam niet langs met lege handen.
Ik kreeg dit jaar in mijn schoen:

GAMEMAKER PRO

Met deze editie ziet mijn game er veel professioneler uit en hij heeft nog wat snufjes namelijk:


Game Maker Pro has the following additional functionality:
  • No Game Maker logo is shown when running a game.
  • No regular popups to remind you of upgrading.
  • Use rotated, color blended and translucent sprites.
  • Additional options in the sprite and image editors.
  • More actions e.g. CD music, rotated text, and colorized shapes.
  • Special sound effects and positional sound.
  • Create splash screens with movies, images, web pages, text, etc.
  • A particle system to create explosions, fireworks, flames, rain, and other effects.
  • Advanced drawing functions including example colorized text and textured polygons.
  • Create 3D games.
  • Multiplayer functions allowing you to create network games.
  • Define your own room transitions.
  • Create, load, and modify resources whilst the game is running.
  • Create and use data structures.
  • Functions for motion planning.
  • Include additional files in the game executables.
  • Use extension packages.
  • Define your own trigger events.
  • Game collaboration tools.

donderdag 4 november 2010

Beoordeling 1b

2 sbu

Dit is mijn Beoordeling 1b


Een programma van eisen en randvoorwaarden opstellen
Pakket van eisen:
Dit pakket van eisen heb ik op 4 augustus samengesteld. Het staat al heel lang vast en ik heb er maar heel weinig aan veranderd omdat ik de eisen goed vind.
  1. De kinderen moeten ten alle tijden weten waar ze zich op dat moment in het lichaam bevinden en hoelang dit proces duurt
  2. In elk stadium moet de kinderen in ieder geval worden geleerd waar ze zich in het lichaam bevinden en welke functie dit orgaan heeft.
  3. Elk stadium heeft minstens 1 en maximaal 3 mini-levels
  4. Het moet de kinderen duidelijk worden dat de spijsvertering zich in het donker afspeelt
  5. Er moet een reden zijn dat de kinderen het spel opnieuw willen spelen
  6. Er mogen niet twee dezelfde mini-games zich in een ander stadium bevinden
  7. Er mag niet te veel tekst in beeld komen; als dit wel het geval is dan mag er geen mogelijkheid zijn dat dit wordt overgeslagen. (Desnoods kan er worden voorgelezen)
  8. Kinderen moeten kunnen bewijzen dat ze het spel hebben uitgespeeld
  9. Het spel moet op alle soorten en maten computers worden gespeeld
  10. Het spel mag niet snelle acties van de muis bevatten in verband met laptops
Toelichting bij de eisen.
1.+2. Ik vind dat dit wel het minste is wat ze moeten opsteken van mijn game.
3. Ik heb deze eis best cryptisch gemaakt omdat ik denk dat ik niet bij alle organen genoeg passende mini-levels kan verzinnen.
4. Dit is mij opgevallen tijdens het filmpje van “The magic schoolbus”. In de reacties was namelijk het bezwaar dat het proces zich in het donker afspeelt maar dat dit helemaal niet werd weergegeven. Ik had er nog nooit zo over nagedacht en geef ze daarin helemaal gelijk. Dit verwerken is ook niet heel moeilijk en kan desnoods alleen met woorden worden gezegd.
5. Leren is herhalen. Zo ook tijdens een computer spel. Als de kinderen het spel opnieuw willen spelen zullen er meer dingen opvallen. Dit is mij opgevallen toen ik het computerspel “Het Kauwgomspel” dat ik voor ANW heb gemaakt.
6. Ik heb er een hekel aan als spellen weinig originaliteit hebben. Als je elk mini-spel hetzelfde maakt is er weinig aan
7. Er zullen altijd kinderen zijn die de info nooit lezen. Als je de tekst beperkt laat zal dit meevallen. Zeker als je de mogelijkheid geeft om de tekst over te laten slaan. Ik merk dat ik zelf ook de teksten vaak oversla. In het spel Horrible Histories van cbbc lazen ze de tekst voor. Ik denk dat dit was voor de kinderen die niet konden lezen. Ik merkte dat ik de tekst op deze manier beter in mij opnam.
8. Ook dit heb ik uit het spel Horrible Histories van cbbc. Op deze manier kan de leraar zien dat ze het echt hebben uitgespeeld. Het werkt ook als een beloning. De score zal uitgebeeld zijn op dit diploma zodat ze de highscore kunnen verbeteren.
9. Niet elke school heeft de zelfde soort computers. Omdat de computers zullen het zomaar toelaten om een onbekende software te instaleren/downloaden
10. Bij ons op school hebben de leerlingen laptops tot beschikking voor lessen. Deze computers zullen worden gebruikt voor het spelen van het spel. Alleen hebben deze laptops geen muizen en zullen sommige spellen moeilijker te spelen zijn of zelfs onspeelbaar worden.



Ideeën tabel
Soort eis
Uitwerking 1
Uitwerking 2
Uitwerking 3
Eis 1
Altijd aanwezige minimap
Werkbalk  met minimap
Eens in de zoveel tijd omgeroepen en gemeld
Eis 2
Eens in de zoveel tijd omgeroepen en gemeld
Mini overhoring
Altijd aanwezig in werkbalk
Eis 3
Veel minigames verzinnen
Alleen naar minigames als beloning
Tussendoor minigames plaatsen
Eis 4
Lichtknopje
Zaklamp
Knipperend zicht
Eis 5
Highscore verbeteren
Het is gewoon leuk
Je bent iets vergeten/ je mocht ergens niet in
Eis 6
Veel minigames verzinnen
Het minimum aan games gebruiken
Minigames namaken
Eis 7
Tekst voorlezen
Tekst lettertje voor lettertje laten verschijnen
Tekst overslaan als beloning
Eis 8
Uitprintbaar diploma
Eindscherm
Online lijst
Eis 9
.exe/downloadbaar
Cd-rom
Usb-stik
Eis 10
Geen muisgames
Langzame muis games
Alleen toetsengames

Uitwerkingen


Dit is een uitleg van alle plaatjes
1.       In het begin kan je, je naam invoeren zodat het spel je persoonlijk kan adresseren. Hier kan je ook kijken wat de highscore is en aangeven met hoeveel personen je het spel speelt.
2.       In de mond begint the Guide met het uitleggen wat de bedoeling is voor het spel. Hier is de enige plek waar je de tekst kan overslaan als je het al een keer gedaan hebt
3.       Als je op de specifieke plekken klikt kan je twee minigames spelen. Een minigame waar je leert wat er met het eten gebeurt in je mond. Je moet met de muis het eten halveren tot het klein genoeg is om door de keel te gaan. In de andere game moet je het eten op de goede plek op de tong leggen zodat het matched met de smaak.
4.       Als je mis klikt zul je een geluidje horen. In dit geval moet de mond lachen.
5.       Als je op de tand klikt wordt er iets verteld over de tanden.
6.       Als je goed en wel een rubber bootje en een paraplu hebt verzameld door de minigames te spelen mag je door naar het volgende level. Maar eerst wordt er een kleine quiz gespeeld.
7.       Je komt terecht in het donker. Als je het lichtknopje hebt gevonden kan je pas weer verder spelen. Als je mis klikt zul je spannende geluidjes horen
8.       Als het licht aangaat begint The Guide met vertellen. Als je op een maagplooi klikt zal er een weetje komen over de maag.
9.       Om naar het volgende level te komen moet je een masker en een zuurstoffles verzamelen omdat je in de dunne darm alleen maar vloeistof is.
10.   Er moet nog een game in de maag komen maar ik weet nog niet wat dit gaat worden.
11.   Achter een maagplooi zal een van de items verstopt zitten.
12.   Aan het einde is een kleine quiz.
13.   Vervolgens is er een kleine game in de endeldarm. Je moet de goede lichaamssappen op de goede voedingsstoffen schieten
14.   Je komt weer terecht in het donker
15.   Als je op een van de vlokken klikt zal de minigame beginnen
16.   In het eerste spel beweeg je naar de rechterkant van het scherm maar moet je ondertussen de uitstekende vlokken ontwijken. In de andere game moet je zorgen dat de darmvlokken de goede voedingsstoffen opnemen door op de goede toets te drukken
17.   Als je een wasknijper voor de stinkende lucht en laarzen voor de poep op de grond van de dikke darm hebt, mag je door naar het volgende level. Eerst moet je nog een quiz doen.
18.   Weer kom je terecht in het donker
19.   Een van de items zit verstopt in de poep.
20.   Een ander item zit verstopt in de minigame. Waar je de slechte darmbacteriën moet verslaan
21.   Tenslotte is er een grote quiz
22.   Als je de quiz hebt uitgespeeld krijg je een diploma met je naam, de score en de website om het nog een keer te spelen en om de enquête in te vullen


23.    
Planning
Je kan het proces indelen in een paar hele belangrijke delen
·         Verdiepen in het onderwerp
·         Plaatjes/animaties maken
·         Programmeren
·         De-buggen
·         Muziek
·         Les-geven
·         Gegevens verwerken/Verslag schrijven
Ik wil ze ook in deze volgorde uitvoeren. Ik verwacht dat het programmeren en de plaatjes maken het meest in beslag neemt.
De term De-buggen betekend dat je anderen je spel laat spelen zodat de foutjes (bugs) eruit kunnen worden gehaald.
Het programmeren en het maken van tekeningen zullen erg in elkaar gaan overlopen. Dat komt omdat je moet weten of de plaatjes wel geschikt zijn en of ze geen ongewenste uitstulpsels hebben en als je meer plaatjes nodig hebt weet je pas tijdens de programmeer fase. Wat je ook pas op het laatste moment weet is of de plaatjes/kleuren wel bij elkaar passen.
Het toevoegen van muziek wil ik pas zo laat mogelijk doen. Tijdens het maken van de game zul je de game verschrikkelijk veel moeten spelen. Als je in een vroeg stadium de muziek toevoegt zul je de muziek aan het eind niet kunnen waarderen en zul je het in je slaap hummen.
Als ik en verdeling van de tijd moet maken zal ik op deze cijfers uitkomen:
Hoofdonderwerp
Procent
Verdiepen in het onderwerp
7%
Plaatjes maken
45 %
Programmeren
25 %
De-buggen
2 % (dit wordt gedaan door anderen)
Muziek
5%
Les geven
10%
Verslag schrijven
6 %



Week
Speciale gebeurtenissen
Planning
Week 38
Pws instructie
Gesprekje voor het bespreken van de activiteiten in de vakantie + Verdiepen in het onderwerp
Week 39
Herkansing
Inleveren 1a
Beoordeling 1a schrijven
Verdiepen in het onderwerp
Week 40

Beoordeling 1a bespreken
Week 41

Werken aan tekeningen
Week 42
Vakantie
Werken aan tekeningen
Week 43
Halloween
Werken aan tekeningen
Week 44
Inleveren 1b
Beoordeling 1b schrijven
Werken aan tekeningen
Week 45

Beoordeling 1b bespreken
Werken aan tekeningen
Week 46
Leren voor SE
Werken aan tekeningen
Week 47
SE week
Werken aan tekeningen+Programmeren
Week 48
SE week
Sinterklaas
Werken aan tekeningen+ Programmeren
Week 49
Excursie tekenen
Les regelen+ werken aan tekeningen +programmeren
Week 50
Herkansing SE
Inleveren 2
Beoordeling 2 schrijven
Programmeren
Week 51
Vakantie
Kerst
Programmeren+muziek toevoegen
Week 52
Vakantie
Programmeren+Debuggen
Week 1

Programmeren+Debuggen
Week 2
Verjaardag
Les geven
Week 3

Les geven uitloop + Verwerken
Week 4
Inlever datum
Studieverlof
Verwerken