Posts tonen met het label debuggen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label debuggen. Alle posts tonen

zaterdag 29 januari 2011

Enquête verwerken

2 sbu

Ik heb vandaag de gegevens uit mijn thesisthools enquête verwerkt.
De gegevens worden aangeleverd in een heel lelijk excelbestand. Deze gegevens heb ik netjes verwerkt en ik heb er mooie en overzichtelijke grafiekjes van gemaakt.
Verder heb ik alle reacties verzameld in een WORD document maar wel op chronologische volgorde gelaten. Hierin kan je goed zien dat mijn game steeds beter en beter wordt omdat er op het laatste geen fouten meer uit worden gewerkt.

Ik kan wel een tipje van de sluier oplichten over de resultaten:


 

Gemiddelde leeftijd van de deelnemers is:
18.77 jaar

Gemiddelde cijfer dat is gegeven aan de game:
7,86 

vrijdag 28 januari 2011

Muziek in game plaatsen

3 sbu

Ik heb vandaag de muziek en effecten die ik heb verzameld in de game gestopt. Ik heb ervoor gezorgd dat als je een antwoord goed of fout hebt je dit kan horen en als je het eten op de goede plek op de tong legt ook. Ook heb ik maar besloten om toch mijn eerste muziekjes te gebruiken voor de minigames. Deze zijn van de geweldige Noorse componist Waterflame. De liedjes die ik heb gekozen zijn:

Alle drie de liedjes worden twee keer gebruikt. Ik heb deze liedjes gekozen omdat ze zo vrolijk zijn en omdat ze qua instrumenten/stijl veel op elkaar lijken.

Ik heb gezorgd dat liedjes niet in elkaar overlopen en dat er overal wel iets te horen is. Ik heb er voor gezorgd dat het mannetje kan gibberen en dat muziekjes niet abrupt afbreken.Wat ik ook heb gedaan is dat als je geraakt wordt dat je dan een au geluidje hoort en als je de game hebt uitgespeeld dat je dan het geluid van een wc die doortrekt hoort.

Ook dit alles heb ik moeten debuggen.

Omdat er nu muziek in het spel zit zal het langer moeten laden. Daarom heb ik dit ook niet eerder gedaan. Ik hoop dat de mensen ongeduldig genoeg zijn om hierop te wachten....

donderdag 13 januari 2011

Toets maken + Laatste puntjes

1 sbu

Ik heb het spel afgerond. Ik heb geprobeerd eruit te halen dat je twee keer dezelfde minigames kan spelen maar dit is niet gelukt maar dit was ook niet zo belangrijk. Verder heb ik een wachtwoord (gymnasium) ingesteld zodat de kinderen een toets MOETEN maken en ze niet ondertussen dingen kunnen opzoeken. Verder heb ik alle tekst die aanwezig is in het spel op een a4tje gezet en deze doorgelezen.

3 sbu

Ik heb ook de toets geschreven. Ik heb aan de huiskamertafel de tekst doorgelezen en ondertussen aantekeningen gemaakt. Ik was er natuurlijk al dagen mee bezig wat ik in de toets zou stoppen. Vervolgens heb ik alle vragen met behulp van Indesign in een a4tje gepropt. Verder heb ik een schematische tong gemaakt voor een vraag over de smaken en ik heb een pijl gemaakt in de tekening van de torso. Verder heb ik het bestand meerdere keren uitgeprint om te kijken of de regels ver genoeg uit elkaar stonden om op te schrijven. Vervolgens heb ik een nakijkvel gemaakt met onderaan het wachtwoord zodat de kinderen het spel opnieuw kunnen spelen, naar de weblog gaan of de enquête kunnen invullen.

dinsdag 11 januari 2011

vKtM 5.0 en cijfers

1 sbu

Ik had vandaag 18 kaartjes meegenomen en ik kwam met -1 kaartjes thuis. Ik ben druk aan het propaganderen en ben heel trots dat het spel al keer 82 is gespeeld.

Ik wil toch een greep doen uit de dingen die uit de enquête komen:

mooie graphics, humor, educatief

Wat zou je graag anders zien? Ehmm..niks?

Vond het er prachtig uitzien. Leuke manier om feiten te leren

Ik mis leuke muziekjes

Het poppetje kreeg laarsjes aan, maar had helemaal geen voetjes haha^^

Superleuk en knap dat je dit doet hoor

Het is niet echt níet goed, maar misschien moeten de plekken waar de muis verkleuren iets groter omdat het wat lang duurt om deze plekken te vinden

Ik dacht eerst dat het saai zou zijn, maar de minigames waren afwisselend genoeg om mijn aandacht erbij te houden.

Heb je wat geleerd? Ja, ik wist er eigenlijk niets van!

Nou daar krijg ik toch wel een warm gevoel van binnen! Ook vind ik het de moeite waard om te laten zien wat voor cijfer de mensen mijn project geven:

Toch heb ik, nog dingen die ik heb aangepast:
  • Spellingsfouten
  • Miniguides met items
  • Een optionele exit
  • Geen dubbele punt
  • Grotgame met een eindtekst
  • Een snellere smiley
  • Een iets anders geformuleerde vraag. 
  • Gewone ogen in het laadscherm.


maandag 10 januari 2011

VkTm 3.0 en 4.0

2 sbu

Naar aanleiding van de opmerkingen heb ik nog wat dingen aangepast.


  • In 3.0 zat een heel dom foutje met de verkeerde parent. Ik was te lui om het te checken dus hebben mensen een spel gespeeld met constant tekst in beeld. Heel jammer.
  • Voor het smaaklevel een uitleg waar je alles moet plaatsen
  • Spaties verwijderd in de eerste tekst
  • Overal aangeven hoeveel er te verdienen valt.
  • Een extra feitje in de twaalfvingerige darm die ik vandaag heb geleerd
  • The guide aan de parachute in het eindscherm.
Maar meer kan ik even niet bedenken.
De reacties zijn heel fijn, Hier is even een tussenstand om 20.00
Sinds dat de game online staat zijn er:
95 bezoekers geweest op het weblog
67 keer is het spel online gespeeld
18 keer is de enquête ingevuld

Verder heb ik nog kleine schattige kaartjes gemaakt om uit te delen met het adres van het weblog. Vandaag had ik er niet zoveel mee naar school maar ik heb weer een nieuwe lading om morgen mee naar school te nemen.

zondag 9 januari 2011

Aanpassen na enquête

1sbu

Dingen die ik heb aangepast na aanleiding van de enquête.


  • Kleur van de muis
  • Grootte van raakvlakken
  • Langzamere smiley
  • Gezorgd dat je de slokdarm wel te zien krijgt
  • fout met de toiletrol
  • Een uitweg uit de minigames

zaterdag 8 januari 2011

De game is af (tijdelijk)

4 sbu

Ik ben heel blij want de game is af. Ik heb een minigame toegevoegd in de dikke darm. Na heel lang nadenken heb ik toch voor een minigame toegevoegd met weinig educatieve waarde omdat ik moeite had een game te verzinnen die dat wel had.


Verder heb ik alle cheats verwijderd en de game wel 10 keer opnieuw gespeeld om alles tot op de puntjes te perfectioneren. Dingen die ik tegen kwam waren:


  • uit het niets verschijnende items
  • twee keer een game kunnen spelen
  • knoppen omgedraait.
  • woorden vergeten
  • woorden te veel toegevoegd
  • en nog veel meer.
Ik werd het op een gegeven moment zo zat om mijn spel te spelen dat ik het de hele familie heb laten spelen.

Ik had in mijn hoofd ook het idee om een soort minigame te maken in de twaalfvingerige darm maar dat heb ik heel simpel op te lossen met een bordje. Ik heb dit ook gedaan met de blinde darm.


Verder heb ik voor veel dingen makkelijkere oplossingen gevonden. en al zeg ik het zelf, het resultaat mag er zijn maar zonder muziek....

vrijdag 7 januari 2011

Vernieuwd blog, Bijna afgerond

4 sbu

Ten eerste ben ik over de magische 80 uur heen. Wat heel spannend is.
Ten tweede heb ik mijn blog aangepast. Mijn blog gaat straks heel veel bezocht worden en het voelt voor mij alsof er heel veel mensen bij mij thuis op bezoek komen dus ik heb mijn blog aan gepast van:
naar wat het nu is. Ik vond het heel eng om te doen omdat ik de andere lay-out zo gewend ben maar ik vind dit toch wel een verbetering.

Ik heb natuurlijk ook verder gewerkt aan de game. Langzaamaan begin ik alle vertrouwde cheats eruit te verwijderen en de puntjes op de i te zetten. Ik heb een laad scherm gemaakt en een icon, die je ziet mocht je het spel op je desktop installeren. Ik heb ook een startscherm/uitleg gemaakt en een eindscherm.

Ik houd al dagen lang een lijstje bij met dingen die ik niet moet vergeten, en het lijstje is al bijna helemaal afgechecked. Ik moet alleen nog een minigame voor in de dikke darm en dan gaat hij de lucht in!

Rond een uur of 5 was er toch wel een spannend moment omdat ik ontzettend veel serieuze foutmeldingen kreeg. Deze heb ik toen maar negeert maar ik vond het best naar. Nadat ik mijn tientallen programma's en mijn computer had afgesloten bleek de foutmelding weg te zijn. Ik bleek gewoon te veel dingen tegelijk te doen.

woensdag 5 januari 2011

Ruim 3/4de AF

7 sbu

Ik heb vandaag weer veel meters gemaakt en ik ben er heel tevreden over.
Ik heb mijn wekelijkse tussenuur aan mijn profielwerkstuk besteed. Wat we toch wel een wonder mogen noemen omdat op school enorme ICT chaos heerst en ik de enige in de mediatheek was die iets kon doen omdat ik al mijn bestanden op mijn USBstik heb staan. Ik heb daar samen met Debbie een minigame geprogrammeerd voor de maag. De minigame is volgens een idee wat we tijdens een gesprekje hebben verzonnen maar ik had niet zo'n goed idee hoe ik dit kon uitwerken en ik heb er geen tijd aan verdaan zonder dat ik echt wist wat ik wilde. Voila:
De wanden komen op je af en deze moet je ontwijken. Vervolgens moet je alle balletjes oppakken.

Nu deze game af is betekent het dat ik alleen nog een minigame voor de dikke darm en de dikke darm zelf moet uitwerken. Dit betekend dat ik op ruim 3/4de ben en ik kan zeggen dat ik de game toch wel op vrijdag 7 januari af kan hebben.


Over de dikke darm gesproken. Ik heb gister en vandaag de achtergrond van de dikke darm gemaakt:
 En dit is het eindresultaat:
Ik heb het geluk gehad dat het deze keer is gelukt met het filmen. Dus bij deze ook het filmpje dat ik heb gefilmt tijdens het maken van deze achtergrond. De kwaliteit is slecht tot zeer slecht maar geeft je wel een idee van hoe ik deze plaatjes maak en hoeveel tijd daar wel niet in zit.

Verder is er nog een rede voor een feestje want ik heb vanmiddag mijn HONDERDSTE object in mijn game geplaatst, wat ik toch best bijzonder vind. Als er tijd over is kan ik wel in mijn verslag dit soort weetjes zetten.

Nu er een groot deel van het spel te spelen valt en ik in de tussentijd niet zoveel kan doen tot ik een goed idee heb voor een spel in de dikke darm en hoe ik deze kan uitwerken speel ik het spel opnieuw en opnieuw. Ondertussen houdt ik een lijstje bij met dingen die ik tegen kom. Zo haal ik tijdelijke cheats en grove fouten uit mijn spel. Voorbeelden van dingen die ik tegen kom zijn.
  • Spellingsfout
  • Ontbreken van uitleg
  • Zichtbare onzichtbare muren
  • Rare meerkeuzevragen
  • Verkeerde opvolging
  • Onterecht recht om naar het volgende niveau te gaan
  • Controls die opeens niet werken
  • etc. etc.
Tenslotte heb ik nog deze site gevonden. http://gamejolt.com/ De site werkt in principe net zoals yoyogames.com waar ik mijn spel op zet maar zonder wachttijd voor een virusscanner. Maar met veel reclame en zonder garantie dat alles wat je download zonder virus is. De wachttijd komt me goed uit. Maar dit is duidelijk een spelletjessite en ik betwijfel of ik dit wel op school kan besturen maar dat zullen we morgen zien. Als het internet het eindelijk doet...