Posts tonen met het label enquête. Alle posts tonen
Posts tonen met het label enquête. Alle posts tonen

zaterdag 29 januari 2011

Enquête verwerken

2 sbu

Ik heb vandaag de gegevens uit mijn thesisthools enquête verwerkt.
De gegevens worden aangeleverd in een heel lelijk excelbestand. Deze gegevens heb ik netjes verwerkt en ik heb er mooie en overzichtelijke grafiekjes van gemaakt.
Verder heb ik alle reacties verzameld in een WORD document maar wel op chronologische volgorde gelaten. Hierin kan je goed zien dat mijn game steeds beter en beter wordt omdat er op het laatste geen fouten meer uit worden gewerkt.

Ik kan wel een tipje van de sluier oplichten over de resultaten:


 

Gemiddelde leeftijd van de deelnemers is:
18.77 jaar

Gemiddelde cijfer dat is gegeven aan de game:
7,86 

dinsdag 11 januari 2011

vKtM 5.0 en cijfers

1 sbu

Ik had vandaag 18 kaartjes meegenomen en ik kwam met -1 kaartjes thuis. Ik ben druk aan het propaganderen en ben heel trots dat het spel al keer 82 is gespeeld.

Ik wil toch een greep doen uit de dingen die uit de enquête komen:

mooie graphics, humor, educatief

Wat zou je graag anders zien? Ehmm..niks?

Vond het er prachtig uitzien. Leuke manier om feiten te leren

Ik mis leuke muziekjes

Het poppetje kreeg laarsjes aan, maar had helemaal geen voetjes haha^^

Superleuk en knap dat je dit doet hoor

Het is niet echt níet goed, maar misschien moeten de plekken waar de muis verkleuren iets groter omdat het wat lang duurt om deze plekken te vinden

Ik dacht eerst dat het saai zou zijn, maar de minigames waren afwisselend genoeg om mijn aandacht erbij te houden.

Heb je wat geleerd? Ja, ik wist er eigenlijk niets van!

Nou daar krijg ik toch wel een warm gevoel van binnen! Ook vind ik het de moeite waard om te laten zien wat voor cijfer de mensen mijn project geven:

Toch heb ik, nog dingen die ik heb aangepast:
  • Spellingsfouten
  • Miniguides met items
  • Een optionele exit
  • Geen dubbele punt
  • Grotgame met een eindtekst
  • Een snellere smiley
  • Een iets anders geformuleerde vraag. 
  • Gewone ogen in het laadscherm.


maandag 10 januari 2011

VkTm 3.0 en 4.0

2 sbu

Naar aanleiding van de opmerkingen heb ik nog wat dingen aangepast.


  • In 3.0 zat een heel dom foutje met de verkeerde parent. Ik was te lui om het te checken dus hebben mensen een spel gespeeld met constant tekst in beeld. Heel jammer.
  • Voor het smaaklevel een uitleg waar je alles moet plaatsen
  • Spaties verwijderd in de eerste tekst
  • Overal aangeven hoeveel er te verdienen valt.
  • Een extra feitje in de twaalfvingerige darm die ik vandaag heb geleerd
  • The guide aan de parachute in het eindscherm.
Maar meer kan ik even niet bedenken.
De reacties zijn heel fijn, Hier is even een tussenstand om 20.00
Sinds dat de game online staat zijn er:
95 bezoekers geweest op het weblog
67 keer is het spel online gespeeld
18 keer is de enquête ingevuld

Verder heb ik nog kleine schattige kaartjes gemaakt om uit te delen met het adres van het weblog. Vandaag had ik er niet zoveel mee naar school maar ik heb weer een nieuwe lading om morgen mee naar school te nemen.

zondag 9 januari 2011

Aanpassen na enquête

1sbu

Dingen die ik heb aangepast na aanleiding van de enquête.


  • Kleur van de muis
  • Grootte van raakvlakken
  • Langzamere smiley
  • Gezorgd dat je de slokdarm wel te zien krijgt
  • fout met de toiletrol
  • Een uitweg uit de minigames

vrijdag 7 januari 2011

Enquête maken

1 sbu

Er vielen voor mij vandaag veel uren uit maar ik schrijf maar 1 productief uur op. Ik had het geluk dat de computers het weer doen op school wat een pak van mijn hart is omdat ik bang was dat ik anders mijn hele les niet kon geven....
Ik heb toen de "nieuwe source" geprobeerd en deze blijkt foutloos te werken bij ons op school wat ook goed is voor mijn zelfvertrouwen omdat ik bang was dat deze geblokkeerd zou zijn vanwege het woord game in de adres naam en om het gegeven dat de leerlingen moeten toestaan om iets te downloaden wat ook vaak alleen door de baas mag worden gedaan.

Verder ben ik begonnen met het schrijven van een enquête die kan worden ingevuld door de testers nadat ze de game hebben gespeeld. Ik doe dit op www.thesistools.com. Op deze manier krijg ik handig alle gegevens op een rijtje en in overzichtelijke grafieken die ik als ik wil rechtstreeks in een excelbestand kan openen. Ik zit wel de hele tijd te twijfelen wat ik in de vragenlijst moet stoppen maar ik denk dat hij zo ongeveer wel goed is.

Ik heb ook een leuke naam bedacht voor mijn spel:
Van mond tot kont
Het is simpel en het rijmt. Er wordt verschillend op gereageerd maar de reacties zijn vooral een glimlach. Ik was bang dat het beledigend ofzo is vanwege het woord kont maar na wat rondvragen denk ik dat dit wel passend is voor de doelgroep.