woensdag 20 oktober 2010

Guide - Tekenen

4 sbu

Ja.. Het heeft met echt 4 sbu gekost om deze plaatjes te maken en in te kleuren. Ik heb de Guide eerst op het papier getekend vervolgens heb ik ze overgetrokken met Oost-Indisch inkt.
Wat ik hier heb geleerd is dat ik alle vlakken moet sluiten anders wordt het heel lelijk. Wat ik hier ook heb geleerd is dat symmetrie heel belangrijk is en dat ik niet mijn best moet doen op het hele plaatje als ik maar het halve plaatje gebruik. Ik heb ook geleerd dat ik rondjes en rechte lijnen beter kan doen op de computer en ook daar niet te veel tijd in moet stoppen.

Vervolgens heb ik volgens deze tutorial  gedaan omdat manga tekenaars veel gebruik maken van de combinatie tekenen op papier en inkleuren in photoshop.
Wat mij hier heel veel tijd heeft gekost is dat ik op zoek was naar een knopje dat Channels heet. Maar ik kwam er veel te laat achter dat deze niet bestond in mijn photoshop versie. Verder heb ik wel veel geleerd van de tutorial. Dat het beter is om de kleuren in andere lagen aan te brengen. Dat er een knopje is die alle lijnen nog zwarter maakt etc. Wat mij ook heel veel tijd heeft gekost is het aanbrengen van schaduw in de Guide.  Want hoe meer donkere tinten ik aanbracht hoe sterker je het verschil zag. Ik heb er uiteindelijk een grote Blur overheen gegooid wat het toch weer een realistische effect gaf. 

Ik heb ook een bewegende mond gemaakt voor als de Guide iets uitlegt. 

Ik heb veel geleerd en hoop dat ik volgende keer flink wat tijd kan besparen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten