woensdag 13 oktober 2010

Programmeren voorproefje

3.5 sbu

Als ik me afvraag of het mogelijk is om een bepaald iets te programmeren kan het me echt wakker houden en moet ik echt weten hoe het werkt. Ik heb deze games allemaal heel snel gemaakt maar nog nooit als tijd opgeschreven en geëvolueerd.  Dat zal ik bij deze doen.

Achtergrond
Tijd: Heeeeel snel
Moeilijkheidsgraad: 2/5 (Het was makkelijker dan ik dacht)
Wat: Ik heb geprogrammeerd dat een plaatje met een kans van 1 op 5 zijn animatie afspeelt. Als hij klaar is met zijn animatie begint het hele verhaaltje opnieuw
Waarom: Je lichaam staat ook nooit stil dus de achtergrond ook niet. Maar als je de animatie steeds herhaalt begint het op te vallen. Dit programma geeft dynamiek aan mijn levels

Kat en muis


Tijd: Toch wel een uurtje
Moeilijkheidsgraad: 3/5 (Ik had dit nog nooit eerder gedaan)
Wat: Ik heb geprogrammeerd dat een object de muis moet volgen en dat er ook vijanden zijn die je volgen. Maar de vijanden botsen ook tegen de stenen aan. Als de vijanden je raken gaan ze naar het gat in de linker onderhoek.
Waarom: Ik heb nog nooit geprogrammeerd dat een object een ander object volgt. Ik kan nu de cursor vervangen door een ander plaatje wat de game veel dynamischer maakt. Verder kunnen objecten virussen worden wat een heel nieuw spel geeft.


Rond gat


Tijd: Twee uur? Misschien meer...
Moeilijkheidsgraad: 5/5 (en ik ben zo blij dat het gelukt is)
Wat: De appel in het midden is de as. Het kleine rondje met het hartje draait 360 graden om de appel heen met dezelfde straal. Als het rondje bij zijn beginpunt is begint hij weer op nieuw.
Waarom: Als ik het voor elkaar krijg om een ronde horizon te creëren, dan kan ik dit gebruiken als besturing om langs de wand te bewegen.
p.s. Er zit nog wel een klein probleempje. Met het rechterpijltje beweegt hij me de klok mee met het linkerpijltje tegen de klok in. Maar als je, je onder de appel bevindt dan betekent het dat je met je rechterpijltje naar links beweegt... Maar ik kan dit niet maken omdat het zou betekenen dat er paradox ontstaat.

Verteren
Tijd: Ook heeeeeel snel
Moeilijkheidsgraad: 1/5 (Dit is het allereerste wat je leert programmeren)
Wat: Zodra je op de objecten klikt gaan verdwijnen ze en komen er twee voor in de plaats en veranderen ze van richting
Waarom: In de mond wordt eten ook recht evenredig in stukjes gebeten. Zo zien de kinderen dat je steeds meer kleine stukjes hebt.

Dit is nog maar een greep van alles wat ik van plan ben of ben begonnen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten