vrijdag 1 oktober 2010

Creatief gesprek

0.5 sbu

Vandaag kwamen alle mensen bijeen die een creatief profielwerkstuk hebben bij Mevrouw Bakker. Ze heeft ons uitgelegd dat het maken van een creatief profielwerkstuk vaak meer werk is en dat het huidige nakijk-model goede creativiteit niet waardeert. Verder hebben we van elkaar gekeken waar de profielwerkstukken over gaan om te kijken of het mogelijk is om elkaar te helpen.
De feedback van de andere leerlingen waren erg positief en sommige zelfs jaloers.
Ik ben erachter gekomen dat ik goed op schema lig en dat ik misschien zelfs een moodmap moet bijhouden. Meneer van Heusden heeft op Teletop online mindmapsoftware, misschien moet ik daar eens gaan kijken.
Wat ook erg duidelijk werd was dat het helemaal niet zo erg is om een profielwerkstuk te laten mislukken en dat dit nog best vaak gebeurt. Zolang je een goed proces bijhoud kan het je nog een goed cijfer opleveren. Ze noemde daarbij als voor beeld een meisje die een game wilde maken en dat ze uit het niets begon. Ik raakte daar een beetje in de war van en zelfs een beetje bang maar het bleek dat dit meisje niet eens kon programmeren en verwachte dat ik een half jaartje te leren. Daarin loop ik dus voor.

Verder stond er vandaag dit artikel in de krant (het AD) over een online leeromgeving namelijk Squla. Komen leerlingen thuis en spelen spellen terwijl ze leren. Verder hebben hun ouders de kinderen opgegeven en kunnen de kinderen een soort airmiles verdienen om spullen te kopen. Ze hebben ook nog de mogelijkheid om met hun vrienden te praten. Deskundigen zijn nog heel erg sceptisch omdat dit onderzoek zeer kleinschalig (300 ouders) is gedaan en dus niet zo betrouwbaar. Er zijn wel ruim 6.000 aanmeldingen door leerlingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten