zondag 17 oktober 2010

Teken programma's

1 sbu

Omdat ik vooral op de computer moet tekenen ben ik wat programma's langs gegaan waarmee je op de computer kan tekenen. Ik gebruik al jaren Photoshop van Adobe. Maar ik wilde wel eens kijken wat er nog meer op de markt was. Ik heb overal geprobeerd hetzelfde soort poppetje te creëren. 









Dit programma is een soort opgevoerde paint. Je werkt met lagen en heeft vrijwel dezelfde soort knoppen. Het werkte snel en handig maar ik ben beter gewent. Wat ik wel prettig vond was dat de meeste snelknoppen hetzelfde zijn. Ik heb de afbeelding gevuld met stipjes want ik kon verschillende figuurtjes kiezen. Cijfer 7


Ik vond het wel een schattig programma. Het belangrijkste is hier dat je met verschillende soorten kwasten kan werken. Je kan penselen, krijtjes, paintbrushes etc. gebruiken om een kunstig effect te krijgen. Wat ik ook heel belangrijk aan dit programma is dat je de hoeveelheid Blur kan instellen. Waar ik bang voor ben is dat ik te veel moeite zal hebben dit programma onder de knie te krijgen omdat het vooral draait om de soorten penselen. Cijfer 8.5

Deze online applicatie is alleen voor zeer vaardige kunstenaars. Elke streep die je zet is onuitwisbaar. De kleuren waar je uit kan kiezen zijn heel beperkt. De breedte van je penseel hangt af van de snelheid dat je het op papier zet. Waar je zeer vaardig voor moet zijn. Dit is geen programma voor mij. Maar het is zeker de moeite waard om te checken omdat het programma opslaat welke handelingen je gedaan hebt en als een filmpje voor je kan afspelen. Cijfer 5

Ik kwam dit programma tegen en ik vond het wel even leuk om te bekijken. Je krijgt kant en klare picasso onderdelen die je in het canvas moet plaatsen. Het was gewoon leuk om te kijken wat het resultaat zou worden. Dit programma is natuurlijk helemaal niet geschikt. De kleuren zijn te beperkt. De mogelijkheden ook. Cijfer 3


Deze kon ik ook echt niet laten liggen om te proberen. Het is wel een heel vermoeiend programma want je moet voor elk stipje/streepje apart klikken. Ik vind het resultaat best wel meevallen. De mogelijkheden zijn groter dan die van Picassohead maar nog steeds heel beperkt. Je kan bijvoorbeeld niet de kleur wit gebruiken  of de vorm van de kwast. Wel leuk als je kinderen iets wil leren over van Gogh. Cijfer 4


Dit is een applicatie van de site Deviateart.com. Dit is een site van kunstenaars en artiesten in elke richting. Maar de kunstenaars zelf hebben moeite met de besturing van dit programma. Ik dus ook. De soorten penselen zijn heel erg beperkt. Het programma werkt niet prettig en kan niet eens geometrische vormen tekenen. Ik heb hier maar weinig mooie kunstwerken van gezien. Cijfer 4


Dit is een super mooi programma. Er heeft hier een groep mensen voor een lange tijd heel hard aan gewerkt. Maar het enige wat je hiermee kan trekken is Swirls. Als je daar naar opzoek bent is dit the place to be maar ik wil gewoon kunnen inkleuren. Maar de kunstwerken die je hiermee kan maken zijn super indrukwekkend. Ik denk dat ik dit programma zeker meer ga gebruiken maar niet voor het maken van mijn game. Misschien voor het maken van mijn hoesje of diploma. Cijfer 7


Conclusie
De conclusie is dat ik toch veel liever werkt met Photoshop want zij krijgt van mij een cijfer 10. Ik ben met dit programma het meest getraind en ze geeft me de meeste mogelijkheden. Het plan is dat ik de afbeeldingen op papier maak en vervolgens inkleur op de computer. Ik ben super benieuwd en ga er deze vakantie veel aan werken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten