vrijdag 24 december 2010

D&D to GML

In Gamemaker kan je op 2 manieren te programmeren.
Drag and Drop en GameMakerLanguage (D&D en GML deze termen gebruik ik veel)
Drag and Drop is het eerste wat je leert. en je code zal er dan zo uitzien:
In GML ziet deze code er zo uit:

Het resultaat is precies hetzelfde. Het verschil tussen deze twee methodes is dat je met GML veel specifieker aan het werk kan.
Soms weet ik dat ik in GML wil programmeren maar dan weet ik niet hoe het blokje in GML heet. Normaal ga ik opzoek naar D&D to GML sheets maar ik heb vandaag iets veel beters gevonden.


Dit programma is geschreven door iemand die heel gedreven is in Gamemaker. In dit programma kan ik elke Drag and Drop code omzetten in GameMakerLanguage. 
Deze bron voeg ik nu officieel toe aan mijn bronnenlijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten