woensdag 15 december 2010

PWS verlof

8.5 sbu

Van 10.30 tot 12.00 heb ik gewerkt aan mijn game. Ik ben bezig met het mond level. Ik moet programmeren dat de ogen van de Guide de muis volgen. Dat de kleur van de muis veranderd. Dat de tekst die verschijnt lettertje voor lettertje gaat. Dat er een werkbalk is. etc.
Ik heb deze topics en sites gebruikt
De gamemakerwiki voor GML vragen
Topic dat uitlegt hoe de tekst lettertje voor lettertje verschijnt
Voorbeeld van een vraag in GML. (kleuren)

12.00 heb ik een half uurtje pauze genomen. Ik heb door mijn info gespit en gekeken welke informatie ik kan gebruiken. Verder heb ik een tosti en een eitje gegeten.

12.30 -13.00
Na de lunch liep ik tegen een groot probleem aan. Ik had een heel mooi script geschreven waarmee de letters een voor een in beeld kwamen. Maar ik kon de letters niet laten verdwijnen om er andere letters te laten verschijnen. Om de tekst te verwijderen moest ik eerst weten wanneer de tekst klaar was. En het lukte me niet om die tijd te bepalen.

13.00-14.00
Uit frustratie heb ik een pauze genomen en een beetje rond youtube gesurfd en gesnacked.

14.00-15.00
Ik ben begonnen aan het schrijven van beoordeling 2a+b. Ook dit was redelijk frustrerend omdat volgens het formulier ik al onderzoeksresultaten moet hebben maar die kan ik nog lang niet hebben. Ik kan alleen laten zien wat ik van plan ben en wat voor een game ik gemaakt heb.

15.00-16.00
Ik moet de computer delen met mijn broertje dus ik heb hem de tijd gegeven om ook achter de computer te zitten en ik heb zelf Grey's Anatomy gekeken. Ondertussen heb ik nagedacht over hoe ik het probleem met de letters ga oplossen.

16.00-17.30
Ik heb verder gewerkt aan de game. Ik heb besloten dat het niet zo belangrijk is dat de letters een voor een in beeld verschijnen en ik heb ze tijdelijk vervangen voor een normale tekstbericht. Ik heb vele meters kunnen maken en ben begonnen aan een minigame.

17.30-18.00
Avondeten gegeten.

18.00-19.30
Beoordeling 2 herzien en verbeterd waar nodig. Ik ben erachter gekomen dat het gedeelte waar ik punten verdien voor het uitvoeren van mijn onderzoek 3 op de 21 punten maximaal kan kosten.

19.30-21.00
Ik heb verder gewerkt aan de game. Ik heb vele meters gemaakt. Minigame afgerond. Beloning geregeld. Gezorgd dat de score te zien is. Gezorgd dat de appels elkaar niet in de weg zitten. Na lang zoeken heb ik eindelijk gevonden waarom ik geen sprites en tekst kon tekenen met mijn Control. Ik had het vinkje Visible uitgevinkt en ja... Dan laat hij ook niets zien! Na 20.40 hoefde ik alleen nog de puntjes op de i te zetten. Zoals: Die letters kunnen wel 10 y naar beneden of -3 x naar rechts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten