woensdag 29 december 2010

Smaken

7 sbu

Ik heb heel erg hard moeten werken voor dit level maar ik heb het voor elkaar gekregen.
Toen het eindelijk gelukt was heb ik ook het hele huis bij elkaar gegild van blijdschap.
Ik ben klaar met mijn tweede minigame en daarmee ben ik klaar met het eerste niveau.

Ik heb voor alle vijf de smaken (zoet, zuur, zout, bitter, umami) twee voedingsmiddelen gemaakt (behalve voor zuur). Deze verschijnen met een kans 1 op 5. Je kan de etenswaren verplaatsen en je doel is om de etenswaren op de goede plek op de tong te brengen. (Umami mag overal op de tong).



Dit heeft heel veel moeite gekost omdat
  • Ik alle voedingswaren moest maken
  • Ik de mond moest aanpassen van:
Naar mijn  huidige bovenaanzicht
  • Ik moest zorgen dat als er een smaak verscheen dat deze twee verschillende etenswaren kon voorstellen.
  • En hetgene wat met het meest moeite heeft gekost: Ik moest programmeren dat er een kans 1 op 5 is dat er een smaak verschijnt. Het is me gelukt op de volgende manier:
Oftewel: 
Als er geen smaken meer in het level zijn dan:
komt er smaak zoet met een kans 1 op 5
anders
komt er smaak zout met een kans 1 op 4
etc.

Dit is wiskunde A stof dus voor zover ik weet heb ik dit niet in de les behandeld gehad. Maar tijdens NLT heb ik dit heel even gehad met betrekking tot Entropie. Ik heb toen hulp gevraagd aan Veerle en Katarina en mijn zusje Veronique (Die ik bij deze wil bedanken!)
En deze Nerdfighter maar die heeft alleen maar geleerd wat ik al wist:



Ik ben blij dat mijn eerste niveau nu af is en ik verwacht dat de volgende niveaus veel sneller zullen gaan



Geen opmerkingen:

Een reactie posten