maandag 6 december 2010

Eten

3 sbu

Het lijkt alsof ik een lange tijd niet heb getekend maar dat is niet zo. Ik ben gewoon nog niet genoeg tevreden om te laten zien. Ik vond het wel tijd om IETS te laten zien. Ik ben bezig met het maken van eten voor de eerste twee minigames. Voor de tong van alle smaken 2 voedingswaren. Voor het mechanisch verteren kies ik een mooi plaatje.

Suikerspin en Chocolade horen bij zoet.
Kaas en ? horen bij Umami.
Citroen en ? horen bij zuur.
Keukenzout en frietjes horen bij zout.
Witlof en ? horen bij bitter.
Ik mis nog drie belangrijke voedingswaren. 
Ik zat te denken voor umami aan spek of sushi
Bij zuur kon ik alleen maar op zuurtjes, zure matten en manderijntjes komen.
Vroeg fruit is ook vaak zuur maar gerijpt fruit is vaak zoet. Daarom waren appels en druiven geen optie.
Voor bitter zat ik te denken aan koffie of olijven. ook dit is erg subjectief.
Ideëen zijn zeer gewenst in de reacties!

Omdat smaak iets subjectiefs is zal ik alle voedingswaren een gloeiende rand geven met een kleur. Zoals:

Vervolgens wordt er duidelijk aangegeven welke smaak er bij welke kleur hoort.

Zoals je ziet ben ik hier nog niet klaar mee maar ik laat het even rusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten