vrijdag 14 januari 2011

Les geven --{Game}--

1 sbu

Vandaag heb ik een les gegeven in 1G met mijn game.

Ik was al om 7.30 uur op school. Ik had er heel veel zin in maar vond het toch wel spannend. Ik ben nog nooit zo vroeg op school geweest en alle gangen waren leeg wat heel absurd was. Ik was zo vroeg op school omdat ik Mevrouw Kobussen niet had gesproken gister en ik bang was dat er misschien misverstanden zouden ontstaan. Als ik zo vroeg was kwam ik haar misschien tegen en konden we nog dingen bespreken. Achteraf bleek dit helemaal niet nodig te zijn. Het lokaal F1 ging open en ik ben alvast aan de slag gegaan met het opschrijven van de website en mijn naam etc.

Toen de kinderen aankwamen heeft mevoruw Kobussen tegen de kinderen gezegd dat ze een laptop moesten pakken (Ik wist al dat ze de laptops had gereserveerd dus daar hoefde ik me geen zorgen meer over te maken). De kinderen waren heel benieuwd wat er ging gebeuren maar kwamen naar mij toe alsof ik een echte lerares was met meldingen zoals: 'Mijn vriendinnen komen straks te laat omdat hun fiets is gestolen', 'Ik ben mijn boeken vergeten is dat erg?' en 'Wat gaan we doen vandaag?' . De les werd ingeleid door mevrouw Kobussen en toen mocht ik het overnemen. Ik heb verteld wat een profielwerkstuk is en dat we vandaag een computerspel zouden spelen dat ik zelf heb gemaakt. Dat bracht al veel goed rumoer. Er waren computers die moeite hadden met het opstarten van het spel maar de kinderen hadden geen problemen om samen een laptop te delen.
Ik vond het heel leuk om te zien dat de kinderen met elkaar gingen overleggen en ,als ze er niet uitkwamen, vertelden waar de minigames verstopt zaten. Er waren heel wat kinderen die erachter waren gekomen dat de ogen de muis volgden en lieten het poppetje scheel kijken. Wat duidelijk te zien was in het verschil in tempo. Er waren mensen die niet uit de minigames kwamen of ze niet konden vinden. Al vrij snel zaten een aantal kinderen al in de dunne darm terwijl andere nog maar bij de mond waren. Ik had hierop gerekend en had een wachtwoord ingesteld. Wat ik ook leuk vond om te zien is dat de kinderen de minigames vaak echt leuk vonden en het niet erg vonden om de minigame overnieuw te doen als ze de minigame net niet hadden gehaald. Verder waren er ook kinderen die hoewel de uitgang al was weergegeven dat de leerlingen toch even bleven hangen om alle feitjes te verzamelen.

conclusie:
De toets is heel goed gemaakt. Dit kan zijn omdat de toets niet zo moeilijk was of omdat ze echt iets hebben geleerd. Dat kunnen we zien na de volgende les. Het gemiddelde van deze klas is:
8,884615385 ofwel 8,9
Er zijn geen cijfers onder de 7 gehaald. De laatste vraag van de toets was:
Denk je zelf dat je iets geleerd hebt van deze toets?
Hierop heeft 100 procent JA geantwoord!
Een aantal leerlingen hebben ook de enquête ingevuld en reacties hieruit zijn:

Het is heel grappig, maar je leert er ook iets van


Ik weet nu meer over mijn lichaam


De minigames waren te makkelijk


De minigames waren te moeilijk


Ik vond het leuk, het duurde niet lang om te spelen dus bleef het leuk

Dit is leuker dan de gewone biologieles

Fantastisch gemaakt!

Ik wil ook nog een spel in een ander deel van het lichaam

Ik ben nu heel benieuwd wat de resultaten zijn van de andere klas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten