maandag 17 januari 2011

Powerpoint

3 sbu

Ik heb vandaag mijn powerpoint gemaakt die ik wil gebruiken in de theoretische les. Ik heb hier tegenop gekeken omdat dit veel minder leuk is dan het geven van een les met een game. Ik alle tekst die ik in de game heb gebruikt uitgeprint en zo veel mogelijk in mijn presentatie geplaatst. De hoeveelheid informatie zo veel mogelijk gelijk te krijgen in beide lessen maar dat is heel erg moeilijk.

Ik heb voor een groot deel dezelfde plaatjes gebruikt om geen voordeel voor de ene of de andere partij te creëren.

Eerst heb ik alle slides gemaakt. Twee per niveau en twee extra voor de slokdarm en de twaalfvingerige darm. Verder heb ik er nog wat weetjes in gestopt. Aan het einde heb ik de animaties ingevoegd.

Ik heb de toets zo bewerkt zodat de bonus vraag: 'Denk je dat je iets hebt geleerd van de 'Van mond tot kont'?' er niet meer in zit. Ik heb deze versies aan mevrouw Kobussen gegeven om deze te kopiëren.

Ik heb ook een paar keer de presentatie geoefend en thuis doe ik er ongeveer 10 minuten over. De volgende stap is dat de leerlingen de toets maken en daarna (op verzoek van mevrouw Kobussen) gaan we de toets KLASSIKAAL nakijken.

Ik vind deze presentatie veel spannender dan mijn game les omdat ik toch voor een volle klas mijn verhaal moet staan houden in plaats van instructies te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten