maandag 3 januari 2011

Meters maken

3 sbu

Wat ik vandaag heb gedaan is een beetje verspreid ik heb allemaal verschillende dingen gedaan.

Ik heb het eerste niveau geperfectioneerd. Ik heb geprogrammeerd dat als je een spel doet er een leven bij komt en als er twee levens zijn dan kan je naar het volgende level. Het is idee is goed maar het werkte steeds maar niet. Ik heb dit vandaag opgelost door de levens niet aan het eind van de minigame te geven maar zodra de minigame wordt gestart. Het maakt in dit geval niet uit of je twee keer dezelfde minigame speelt of de twee verschillende minigames.

Mijn probleem was dat er een steeds een control verscheen in een level waar ik dit helemaal niet wil. Ik heb er lang mee gevochten en ik heb meerdere keren hele levels uitgeruimd en opnieuw ingedeeld zodat ik misschien de verstopte control zou kunnen verwijderen. Dit werkte niet. Uiteindelijk heb ik een simpele oplossing gevonden. Als er het level begint dan krijgt de belangrijkste control de opdracht om de andere te verwijderen.

Verder heb ik nog een minigame gemaakt voor de dunne darm. Ook deze heb ik al een keer uitgewerkt in dit blog. Je bent een mannetje dat door de doolhof van vlokken zoeft maar ze niet aan mag raken. Ik heb hier nog geen mooie afbeeldingen van.

Ik heb het level dat ik gister heb gemaakt in Dit blog. Mooier gemaakt en meer passend. namelijk:
Ik vind het level nog veel te makkelijk en voorspelbaar. Ik denk dat ik er verschillende snelheden in wil stoppen maar ik ben bang dat dit veel tijd gaat kosten.

Tenslotte ben ik begonnen aan het gewone dunne darm level.
Het is nog heel simpel, maar net zoals de maag had ik dit level heel snel af vanwege het voorwerk.

Morgen wil ik weer meer gaan tekenen voor ik weer verder kan gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten