dinsdag 18 januari 2011

Les geven --{Theoretisch}--

1 sbu

Vandaag heb ik mijn theoretische les gegeven met de powerpoint die ik gister heb gemaakt.
Ik vond het heel spannend en het was heel anders dan de vorige keer. De kinderen waren opvallend lief en oplettend. Er werd weinig gekletst en ik werd heel serieus genomen. (Wat ik totaal niet verwachtte) Ik heb mijn verhaal kunnen doen zonder te veel te stotteren. Ik denk dat ik toch iets te snel praatte maar ik dacht de hele tijd: ga ik niet te langzaam?  De kinderen hebben de toets heel serieus ingevuld. Het was doodstil en er werd niet overlegd. Aan het einde van de toets merkte ik op dat er veel rumoer was omdat de meeste mensen klaar waren. We hebben rustig gewacht tot iedereen klaar was en hebben het klassikaal besproken. De leerlingen hebben hun blad met hun buurman verwisseld en elkaar nagekeken. Ik heb de mensen de beurt gegeven om het antwoord te geven(Wat heel moeilijk is om objectief te doen). Toen de cijfers toch wel erg hoog lagen begonnen kinderen te vragen of dit cijfer kon meetellen voor hun cijfer lijst. Na een half uurtje heb ik iedereen vriendelijk bedankt en was de les afgelopen.

Conclusie:
Deze toets is beter gemaakt dan de game klas met een gemiddelde van:
9,3103448 ofwel 9,3
De leerlingen waren wel duidelijk teleurgesteld dat ze geen game mochten spelen. Weet niet zo goed wat voor een conclusie ik hieruit moet trekken. Het cijfer kan door heel veel verschillende dingen beïnvloed zijn en dit cijfer is niet de enige factor waaruit ik mijn eindconclusie kan trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten