vrijdag 28 januari 2011

Muziek in game plaatsen

3 sbu

Ik heb vandaag de muziek en effecten die ik heb verzameld in de game gestopt. Ik heb ervoor gezorgd dat als je een antwoord goed of fout hebt je dit kan horen en als je het eten op de goede plek op de tong legt ook. Ook heb ik maar besloten om toch mijn eerste muziekjes te gebruiken voor de minigames. Deze zijn van de geweldige Noorse componist Waterflame. De liedjes die ik heb gekozen zijn:

Alle drie de liedjes worden twee keer gebruikt. Ik heb deze liedjes gekozen omdat ze zo vrolijk zijn en omdat ze qua instrumenten/stijl veel op elkaar lijken.

Ik heb gezorgd dat liedjes niet in elkaar overlopen en dat er overal wel iets te horen is. Ik heb er voor gezorgd dat het mannetje kan gibberen en dat muziekjes niet abrupt afbreken.Wat ik ook heb gedaan is dat als je geraakt wordt dat je dan een au geluidje hoort en als je de game hebt uitgespeeld dat je dan het geluid van een wc die doortrekt hoort.

Ook dit alles heb ik moeten debuggen.

Omdat er nu muziek in het spel zit zal het langer moeten laden. Daarom heb ik dit ook niet eerder gedaan. Ik hoop dat de mensen ongeduldig genoeg zijn om hierop te wachten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten