woensdag 5 januari 2011

Ruim 3/4de AF

7 sbu

Ik heb vandaag weer veel meters gemaakt en ik ben er heel tevreden over.
Ik heb mijn wekelijkse tussenuur aan mijn profielwerkstuk besteed. Wat we toch wel een wonder mogen noemen omdat op school enorme ICT chaos heerst en ik de enige in de mediatheek was die iets kon doen omdat ik al mijn bestanden op mijn USBstik heb staan. Ik heb daar samen met Debbie een minigame geprogrammeerd voor de maag. De minigame is volgens een idee wat we tijdens een gesprekje hebben verzonnen maar ik had niet zo'n goed idee hoe ik dit kon uitwerken en ik heb er geen tijd aan verdaan zonder dat ik echt wist wat ik wilde. Voila:
De wanden komen op je af en deze moet je ontwijken. Vervolgens moet je alle balletjes oppakken.

Nu deze game af is betekent het dat ik alleen nog een minigame voor de dikke darm en de dikke darm zelf moet uitwerken. Dit betekend dat ik op ruim 3/4de ben en ik kan zeggen dat ik de game toch wel op vrijdag 7 januari af kan hebben.


Over de dikke darm gesproken. Ik heb gister en vandaag de achtergrond van de dikke darm gemaakt:
 En dit is het eindresultaat:
Ik heb het geluk gehad dat het deze keer is gelukt met het filmen. Dus bij deze ook het filmpje dat ik heb gefilmt tijdens het maken van deze achtergrond. De kwaliteit is slecht tot zeer slecht maar geeft je wel een idee van hoe ik deze plaatjes maak en hoeveel tijd daar wel niet in zit.

Verder is er nog een rede voor een feestje want ik heb vanmiddag mijn HONDERDSTE object in mijn game geplaatst, wat ik toch best bijzonder vind. Als er tijd over is kan ik wel in mijn verslag dit soort weetjes zetten.

Nu er een groot deel van het spel te spelen valt en ik in de tussentijd niet zoveel kan doen tot ik een goed idee heb voor een spel in de dikke darm en hoe ik deze kan uitwerken speel ik het spel opnieuw en opnieuw. Ondertussen houdt ik een lijstje bij met dingen die ik tegen kom. Zo haal ik tijdelijke cheats en grove fouten uit mijn spel. Voorbeelden van dingen die ik tegen kom zijn.
  • Spellingsfout
  • Ontbreken van uitleg
  • Zichtbare onzichtbare muren
  • Rare meerkeuzevragen
  • Verkeerde opvolging
  • Onterecht recht om naar het volgende niveau te gaan
  • Controls die opeens niet werken
  • etc. etc.
Tenslotte heb ik nog deze site gevonden. http://gamejolt.com/ De site werkt in principe net zoals yoyogames.com waar ik mijn spel op zet maar zonder wachttijd voor een virusscanner. Maar met veel reclame en zonder garantie dat alles wat je download zonder virus is. De wachttijd komt me goed uit. Maar dit is duidelijk een spelletjessite en ik betwijfel of ik dit wel op school kan besturen maar dat zullen we morgen zien. Als het internet het eindelijk doet...






1 opmerking: